van Huy naar Dinant (vervolg) - Reisverslag uit Wincrange, Luxemburg van Jan en Agnes Cygnus - WaarBenJij.nu van Huy naar Dinant (vervolg) - Reisverslag uit Wincrange, Luxemburg van Jan en Agnes Cygnus - WaarBenJij.nu

van Huy naar Dinant (vervolg)

Door: Jan Klein

Blijf op de hoogte en volg Jan en Agnes

29 April 2014 | Luxemburg, Wincrange

Dinsdag 29 april.
Gisteren van Huy naar Dinant gevaren. 56 kilometer, 8 sluizen, 8 vaaruren. Wilden inNamen diesel tanken, maar ook die is er niet meer. De enige manier om aan diesel te komen is sjouwen met een jerrycan. Voorlopig heb ik nog genoeg.
Ik ben nog vergeten te vermelden, dat toen we na de sluis van Lanaye in België kwamen we werden gepraaid door 3 agenten in een rubberbootje. 2 agenten kwamen aan boord en moesten van alles zien. Vaarbewijs, eigendomsbewijs, marifoondiploma, marifoonregistratie, zwemvesten, brandblusser, noem maar op. Alles werd genoteerd. Overigens waren ze erg vriendelijk.
In de buurt van Luik lag een beroepsschip gezonken in de Maas. Alleen de kajuit stak nog net boven water. Blijkbaar iets mis gegaan met het laden of lossen.
Op dit moment regent het. En nu komt juist het mooiste stuk van de Maas zegt men. We gaan dus eerst maar wat boodschappen doen.
Tot de volgende keer, Jan en Agnes.
Iederen die gereageerd heeft op onze reis bedankt, erg leuk.

• 29 April 2014 - 10:17

Elly Van Den Brink:

Lieve Agnes en Jan,
    Ontzettend leuk jullie reisverslag. We lezen het met heel veel plezier en bekijken de vaarroute! We hopen dat de reis heel veel plezier geeft en dat jullie er volop van genieten!
    Hele fine tijd!
    Kus
    Rob en Elly

• 29 April 2014 - 11:17

Hélène Bogerman:

Lieve Agnes en Jan
    Heel fijn om zo jullie reis me te maken. Ik hoop dat het snel droog wordt want het is zo'n mooi stuk Maas. Geniet ervan.
    Lieve groet Hélène

• 30 April 2014 - 00:14

Ute Jansen:

Hi , Agnes en Jan, leuk jullie verslag te lezen met de herinneringen die wij aan deze reis tot nu toe hebben.

Ja het mooiste gedeelte van de maas tot aan franse grens gaat nu beginnen, heerlijk was het ook voor ons.

De Ardenne met de bergen en de bergbeklimmers het is een plaatje.Wij hopen dat de weergoden jullie goed

gezind zijn en ik wacht op het volgende verslag.

Veel lief s
    Henk en Ute

• 01 Mei 2014 - 09:35

Ria Klein:

Hallo Jan en Agnes,

Ik volg jullie met veel plezier op de bootreis. Erg leuk.

Nog een goede verdere reis, zon en blauwe lucht, hoop ik. En tot het volgende verslag.

Heel veel liefs.

Ria uit Genève

• 02 Mei 2014 - 22:53

Ton Klein:

Wat een tocht Jan en Agnes! Zoveel sluizen in de Maas! Met zoveel verval ! Petje af ! Maar heel veel plezier en een mooie reis naar Parijs. Blijf jullie volgen via de baren.

Ton