Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jan en Agnes Cygnus - WaarBenJij.nu Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jan en Agnes Cygnus - WaarBenJij.nu

Parijs

Door: Jan Klein

Blijf op de hoogte en volg Jan en Agnes

14 Mei 2014 | Frankrijk, Parijs

Parijs 14 mei.
Zijn nu twee dagen in Parijs. De eerste dag heeft Viviane ons naar de metro gebracht met de auto en gezegd hoe we terug moesten komen. Metro Port Mallot en dan bus 244. Een 5 dagenkaart gekocht voor metro, trein en bus. Wel erg makkelijk.
Naar Champs Elysee en Arc de Triomphe. S'avonds bij Viviane en Michel aan boord gegeten.
Gisteren bracht Michel ons naar de metro. Bezoek aan Sacre Coeur en Monmartre. Op Monmartre nog bijna bestolen. Een groep meisjes met ieder een lijst met handtekeningen vroegen om een handtekening voor gehandicapte kinderen. We wilden al niet tekenen maar ze bleven als een zwerm om ons heen lopen. Opeens voelde ik dat ze aan de rits van mijn jack zaten. Gelukkig liep het goed af.
Daarna nog naar Printemps, waar op de bovenste verdieping wat gegeten hebben met uitzicht op Parijs. Alleen begon het net hevig te regenen en tevens te waaien. Dat hebben we de laatste dagen wel meer meegemaakt. De komende dagen wordt het weer echter beter. Na Printemps ook nog even naar La Fayette. Van hetzelfde laken een pak. Veel luxe artikelen. Japanners stonden in de rij om een Lois Vouton tas te kopen.
Gisterenavond was er op de Peniche een cabaretavond. Agnes heeft Viviane van tevoren geholpen met het klaarmaken van allerlei hapjes. Om 19.30 uur kwamen de eerste gasten aan boord. Er werd eerst volop geborreld en om 20.30 begon de voordtelling. Een vrouwelijke cabaretière trad op. Niet te volgen dat frans. Er werd veel gelachen. Weet alleen niet waarom. Maar de hele entourage was leuk. Na afloop nog een borrel en dan naar bed.
voor vandaag staan de Notre Dame en het Louvre op het programma.
Hartelijke groet Jan en Agnes.

• 14 Mei 2014 - 10:19

Olga En Jan:

Hallo Agnes & Jan,
    Fijn dat jullie in Parijs zijn aangeland! Wij hebben jullie verslagen met veel plezier gelezen.
    Nu maar hopen dat het weer beter wordt (ziet en wel naar uit) Nog veel plezier daar in Parijs en een voorspoedige reis terug naar Nederland. Wij zijn benieuwd naar jullie nieuwe avonturen.
    Liefs, Olga en Jan

• 14 Mei 2014 - 12:29

Lodewijk En Marianne:

Dag allebei, het klinkt fantastisch allemaal. Goede vaart terug! Groeten lodewijk en Marianne

• 17 Mei 2014 - 22:30

Ute Jansen:

Hi Agnes en Jan, wat leuk te lezen dat jullie zo genieten van pariis en alles wat deze mooie stad te bieden heeft.Henk en ik wensen jullie goede vaart en een behouden thuiskomst.
    Veel liefs Ute.