Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jan en Agnes Cygnus - WaarBenJij.nu Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jan en Agnes Cygnus - WaarBenJij.nu

Parijs

Door: Jan Klein

Blijf op de hoogte en volg Jan en Agnes

17 Mei 2014 | Frankrijk, Parijs

Parijs 17 mei.
Onze laatste dag in Parijs. Ondanks metro en tram sjouw je toch heel wat af.
woensdag 14 mei. Bezoek aan de Eifeltoren (niet beklommen) en Notre Dame.
donderdag 15 mei. Bezoek aan het Louvre, Tuileries, Arsenaal en SaintGermain des Pres. Het Louvre viel zwaar tegen. Niet vanwege de kunst maar de massa mensen. Gewoon niet leuk meer. Vooral de groepen. Rennen van de ene zaal naar de andere. Bij de Mona Liza was het helemaal een gekkenhuis. Alleen maar smartfoons en tablets om foto's te maken. Het bassin Arsenaal, de jachthaven van Parijs is ook niet de moeite. Ligt bovendien boordevol met vaste liggers. Saint Germain was gezellig.
Vrijdag 16 mei. Eerst naar de Hallen. Daar zijn ze enorm aan het verbouwen. Dat duurt nog zeker tot 2016. Centre Pompidou. Altijd erg gezellig door de vele artiestendie daar optreden. Daarna nog even naar het bassin La Vilette. Ziet er vrolijker uit dan het Arsenaal. Afgesleten kwamen we terug op de boot.
Zaterdag 17 mei. Op de Seine gevaren. Een belevenis om langs de Eifeltoren te varen en de Notre Dame. Viviane was mee. Ze kon veel vertellen over de omgeving.. Bij Ile de la Cite afgemeerd langs de kant. Aan boord geluncht.
Morgen vertrekken we richting Nederland. We varen via de Seine, Oise, Canal Saint Quentin en de Schelde naar Gent en zien dan wel. We zullen wel zien hoe lang we er over doen.

• 20 Mei 2014 - 20:02

Wil Raaman:

Ha Bootbuurtjes,

Wat een prachtige tocht maken jullie zeg! Leuk om de reisverhalen steeds te lezen.De terugtocht is helaas alweer begonnen. Maar ook dat zal een hele bijzondere worden. Petje af hoor jullie hebben Parijs toch maar mooi bereikt! En wat boffen jullie met het weer!Geniet elke dag weer en we kijken weer uit naar jullie belevenissen. Hier alles goed en met Luuk gaat het ook goed en krijgt steeds meer praatjes(oh die had hij al :-)) Lieve luitjes doe voorzichtig en rustig aan en hou ons op de hoogte.
    Liefs Wil en Luuk